Gyereküléseknél használt rövidítések, kifejezések, szakszavak magyarázata

 

Antikipp-System vagy Pivot link

A Römer gyereküléseknél találkozhatunk vele. Ütközéskor a gyermekre előre mutató erők hatnak - melyek, még ha jól is van bekötve gyermekünk, akkor is komolyan megterhelhetik a nyakát. Isofixes bekötésű gyereküléseknél használatos ez a technológia, mely egy áttételnek köszönhetően első lépésben a keletkezett energia nagy részét lefelé vezeti el (az ülés benyomódik az ülőlapba), majd ezután hatnak az előre mutató erők, melyek így már sokkal kisebbek.Antikipp-System

 

ASP - Advanced Side Protection

ASP - Recaro gyerekülésA Recaro gyereküléseknél találkozhatunk vele. A gyerekülés ajtó felöli oldalán kihajtható fejlett oldalvédelem, amely az oldalirányú ütközéskor a gyerekülésre esetlegesen ható erőket mintegy háromszor hatékonyabban vezeti le.

 

 

ATS

Az ATS (ATS-Active Tensioning System) övfeszítő rendszernek köszönhetően az öv dinamikusan visszahúzódik és megfelelően feszül függetlenül attól, hogy hány réteg ruha van a gyermeken és, hogy mocorog e utazás közben.

 

Baby Shell™

Nem egy egyszerű újszülött szűkítő betét, hanem külső héjjal is rendelkező bababetét, amely kifejezetten a csecsemők számára készített ideális ülőszöget biztosítja. A külső héj is tartalmaz erőelnyelő anyagokat, ami megnöveli az oldalütközés elleni védelmet.

 

Click&Go® adapter

Kíméli a hátat. A babahordozót egyszerűen leoldhatjuk a bázisról vagy a babakocsiról a hordozón található gomb megnyomásával. Így a szülőknek nem kell az autóban görnyedniük.

 

Click&Safe®- övrendszer

Nem könnyű megtalálni a megfelelő egyensúlyt a túl szoros és a túl laza bekötés között, amikor a gyermeket a gyerekülésbe csatoljuk. Ezért fejlesztette ki a Britax Römer cég a CLICK & SAFE® rendszert, amely "elmondja" a szülőknek, ha a csemeték megfelelően be vannak csatolva. Ha meghúzzuk az övszabályzót, egy "kattanást" hallunk, ez jelzi, hogy a gyermek megfelelően van az ülésbe beszíjazva.

 

D-SIP

d-sipA Römer gyereküléseknél találkozhatunk vele. Ez egy D-alakú védelmi eszköz, melyet az új Baby-Safe gyerekülések mindkét oldalán egyszerűen ki- és behajthatunk. Oldalirányú ütközésnél ez találkozik először az autó ajtajával és vezeti el az energiát az egész gyerekülésre - ezáltal csökkentve a hirtelen fellépő ütés nagyságát.

 

Dynamic Force Absorber™

A gyerekülés fejtámlája speciális anyagokból és rugalmas zónákból épül fel, ami elnyeli az oldalütközés során keletkező erőket. Eközben a gyerekülés külső váza, ún. héja merev marad.

 

Flip and Grow

Könnyű és gyors váltás az 5 pontos és a 3 pontos biztonsági öv között. Az 5 pontosat nem kell kiszerelni, csak a huzat alá rejteni.

 

GrowTogether

Joie gyerekülések esetén a fejtámla és biztonsági öv egyszerre állítható.

 

Guard Surround Safety

Joie gyereküléseknél egy extra oldalvédelem, ami a karosszéria felőli oldalon kihajtható

 

HERO technológia

A Recaro használja az "Innovatív HERO biztonsági rendszer" kifejezést: Vállpárnák, vállpántok és fejtámla egy egységet alkot. A biztonsági öv nem tud megcsavarodni vagy elcsúszni, ezáltal könnyebb és biztonságosabb a bekötés. Frontális ütközés esetén a különösen párnázott bitonsági öv nyújt nagyobb biztonságot.

 

i-Size

Az i-Size nem egy újabb Apple termék, hanem az autós gyerekülésekre vonatkozó legújabb szabályozás, mely 2018-ig leváltja majd a jelenleg érvényben lévő R44-es előírásokat. A lényegi változások a következőek: 15 hónapos korig kötelező lesz a gyermekeket menetiránynak háttal szállítani, az i-Size csak az isofixes gyerekülésekre vonatkozik, és kötelező lesz az oldalirányú ütközéstesztnek alávetni. Az i-Size egyszerűbbé teszi a szülők számára a megfelelő gyerekülés kiválasztását, beszerelését, és nagyobb biztonságot nyújt gyermekeink számára.

Még bővebben az i-Size -ról

 

Isofit

A Römer gyereküléseknél találkozhatunk vele. ~ Isofix. Míg az Isofix szót használja a 0, 0+ vagy 1-es csoportú gyerekülések esetében, melyekben a gyermek a gyerekülés 5 pontos biztonsági övével van bekötve, addig az Isofit szót használja a 2. és 3. csoportok esetében, melyekben a gyermek már a gépjármű saját 3 pontos biztonsági övével van bekötve (a gyerekülés továbbra is az Isofixes kampókkal van rögzítve!).

 

Isofix

IsofixEgy olyan különösen biztonságos és könnyen kezelhető gyerekülés rögzítési módszer, amely közvetlenül az autó karosszériájához erősíti a gyerekülést. A rendszert az ISO 13216 szabványban egységesítették, innen ered a neve. 

Történet: A szabvány 1990 óta létezik a gyerekülések 0, 0+ és 1-es csoportjára, az Európai bizottság 1995 októberében engedélyezte a használatát. Az ezredforduló óta a legtöbb gyerekülés- és autógyártó használja a technológiát.

Felépítés: Az Isofix csatlakozás az autóban 2 db 6 mm-es átmérőjű egymástól 280 mm távolságra található tartókengyelt jelent, melyek az autó ülőlapja és a háttámlája között érhetőek el. Ezekre kapcsolódik rá a gyerekülés Isofix csatlakozó karja.

Előnyei: rendkívűl egyszerű használatával minimálisra csökken a bekötésből adódó kockázat. A hagyományos gyerekülések tekintetében a helytelen övvezetésre / bekötésre vezethető vissza a legtöbb balesetből eredő gyerekülésben elszenvedett sérülés. A karosszériához való közvetlen fix csatlakozás által a gyerekülés együtt mozog az autóval, és baleset esetén az öv véletlenül sem engedheti mozogni, hiszen nem azzal van rögzítve. A törésteszteken ezekből az okokból kifolyólag az Isofixes gyerekülések rendszerint jobban teljesítenek nem Isofixes társaiknál. A legtöbb Isofixes gyerekülést a gépjármű 3 pontos biztonsági övével is rögzíthetjük -arra az esetre, ha az autóban nem lenne Isofix csatlakozás.

Hátrányai: legtöbbször csak az autó szélső helyein használható, holott biztonsági szempontból a középső hely lenne a legelőnyösebb. Néhány autóban úgy el vannak rejtve a tartókengyelek, hogy csatlakoztatáskor félő, hogy megsérül az ülés huzata. Nem utolsó sorban az Isofixes gyerekülések mindig drágábbak a nem Isofixes változataiknál.

Még bővebben az ISOFIX-ről

 

Isofix+

A Römer gyereküléseknél találkozhatunk vele. Isofix rendszerű bekötésre utal azzal a különbséggel, hogy ezeknél a gyereküléseknél egy harmadik rögzítési pont is használható (Top Tether). Az autó ülésének háttámlája felett elvezetett majd a padlóhoz (vagy az ülés háttámlájához hátulról) rögzített övvel felülről is stabilizálhatjuk gyerekülésünket, megakadályozva ezzel, hogy baleset esetén elforduljon a gyerekülés, illetve jobban elnyeli az ütközéskor keletkezett energiát.

 

Newborn Hugger™

A Baby Shell™-be helyezhető újszülött betét, ami egy speciális ékkel rendelkezik, ezáltal a babák még vízszintesebb utazását teszi lehetővé. Így a gerinc még kisebb terhelésnek lesz kitéve.

 

Safe Rotation Guard

A forgatási retesz megakadályozza a véletlenszerű menetirány szerinti beállítást a Joie gyereküléseknél.

 

SecureGuard

A SecureGuard technológia a 3 pontos biztonsági övet a legoptimálisabb helyzetben, a kemény csípőcsontoknál tartja. Ezt úgy éri el, hogy a gyermek lába között egy 4. ponton rögzíti a biztonsági övet. Ezáltal az öv nem tud elmozdulni, és nem a lágy hasfalat fogja megnyomni, ami sérülések 35%-ért felelős.

 

SHR

A Römer gyereküléseknél találkozhatunk vele. Kényelmes egykezes használatot biztosító technológia.

 

SICT

A Römer gyereküléseknél találkozhatunk vele. (Side Impact Cushion Technology) ~ Oldalirányú ütközést csillapító technológia. Levegővel töltött energiaelnyelő anyag található a gyerekülés két oldalán, melyek az oldalirányú ütközésekkor a gyermekre ható energiát hivatottak csökkenteni. Statisztikák szerint ugyanis a gyerekülésben bekövetkezett halálesetek 20%-a ilyen ütközésekre vezethető vissza. Jelenleg a legtöbb gyártónál felkapott téma az oldalvédelem.

 

SI-PAD

A Römer gyereküléseknél találkozhatunk vele. Különleges formájú energiaelnyelő anyagból készült táblák, melyeket a gyerekülés fontosabb (oldalsó) pontjaira építenek be.

 

SIP+

Egy plusz biztonsági elem, amit a BeSafe gyerekülések oldalára rögzíthetünk (a gépjármű ajtaja felé eső oldalra). A SIP+ 20%-kal csökkenti az oldalütközéskor keletkező, a gyermek nyakára, fejére ható erőt. A következő ülésekben található meg ez a mobil oldalvédelem: BeSafe iZi Go Modular i-Size, BeSafe iZi Modular i-Size, BeSafe iZi Combi Isofix X4, BeSafe iZi Twist B i-Size, BeSafe iZi Twist i-Size, BeSafe iZi Turn i-Size, BeSafe iZi Kid X3 i-Size.

 

Simple Swivel

A Joie gyerekülések könnyedén, egy kézzel forgathatóak.

 

Sleepytime tilt

Joie gyereküléseknél találkozunk vele.Megadja, hogy hány fokozatban dönthető a gyerekülés a gyermek megzavarása nélkül.

 

Smart Protection Wings

Smart Protection Wings - Recaro gyerekülésA Recaro gyereküléseknél találkozhatunk ezzel a kifejezéssel. Vállmagasságban lévő párnázott szárnyak automatikusan a gyermek vállszélességéhez igazodnak, így gyermekeink még biztonságosabban és kényelmesebben ülhetnek ülésükben. És a legjobb: a Smart Protection Wings az állítható háttámlának köszönhetően szintén együtt nő a gyermekével kb. 12 éves koráig, vagy 150 cm-es magasságig.

 

Top Tehter

Top TetherA Römer gyereküléseknél találkozhatunk vele. Az autó ülésének háttámlája felett elvezetett majd a padlóhoz (vagy az ülés háttámlájához hátulról) rögzített övvel felülről is stabilizálhatjuk gyerekülésünket, megakadályozva ezzel, hogy baleset esetén elforduljon a gyerekülés, illetve jobban elnyeli az ütközéskor keletkezett energiát.

 

Two-Fit-Cushions™

A két külön ülésszűkítő segítségével az ülőpozíció és az övvezető a gyermek méretéhez, testének alakjához igazítható. A puha, ugyanakkor maximális védelmet biztosító anyagok stabilitást és maximális komfortot nyújtanak. Kb. két éves korban a szűkítő betéteket eltávolíthatjuk az ülésből.

 

Universal Level Technology™

A gyerekülés speciális kialakítása lehetővé teszi, hogy a gyerekülést mindig optimális helyzetben rögzíthessük függetlenül attól, hogy a gépjármű ülése mennyire meredek.

 

V-Tether

A Römer gyereküléseknél találkozhatunk vele. = Top Tether, csak itt biztosan V-alakú a felső rögzítés. (Az öv a gyerekülésen két ponton kapcsolódik, és egy ponton rögzíthető az autóhoz.)

 

XP Pad technológia

Az XP Pad egy ütéscsökkentő szivacsos övpárna, ami a biztonsági öv köré vonva az ütközéskor keletkező erőt 30%-kal csökkenti.

 

To Top